Gratis verstuurd binnen NL boven €150 ex btw
Meer dan 20 jaar Telecom ervaring
Altijd scherpe prijzen
Uitsluitend de beste merken
8.9/1 tm-kiyoh
Verschillende soorten telefooncentrales

Verschillende soorten telefooncentrales

0 reactie minuten lezen

Met meerdere werkplekken is de aanschaf van een telefooncentrale al snel een  verstandige investering. En als uw onderneming groeit, is het overschakelen naar een ander type telefooncentrale misschien het overwegen waard. Maar wat is wat?

 

Analoge centrale

Dit is de meest klassieke telefooncentrale, en de minst geavanceerde. Toch is er voor analoge telefooncentrales nog steeds een markt. De interne en externe communicatie van een klein kantoor of een werkplaats kan hiermee prima geregeld worden. Het aantal toestellen dat aan een analoge centrale gekoppeld is (telefoons, antwoordapparaten, faxen), kan echter niet uitgebreid worden. Zodra een bedrijf telecommunicatief uit z'n jasje groeit, moet een alternatief gezocht worden.

 

ISDN-centrale

De meeste MKB-organisaties maken gebruik van (digitale) ISDN-telefooncentrales, die zijn aangesloten op de centrale van een provider. Bedrijven kunnen dan kiezen uit bijvoorbeeld ISDN 15, 30 of 60, waarmee het maximale aantal gelijktijdige gesprekken voor inkomend en uitgaand verkeer vaststaat. Dat aantal kan geüpgraded worden, maar het is wat omslachtig en er hangt meestal een prijskaartje aan. Ook moet men rekening houden met onderhouds- en servicekosten. Kwalitatief gesproken is er niets mis met ISDN-centrales. Wel moet u zich realiseren dat er inmiddels nieuwe mogelijkheden zijn.

 

VoIP-centrale

Met VoIP beschikt een onderneming over meer dan een high-end commercieel hulpmiddel. VoIP laat alle communicatieve processen binnen een bedrijf efficiënter verlopen. Medewerkers zijn beter bereikbaar (ook voor klanten!) omdat alle communicatiekanalen optimaal ingezet worden. De enige voorwaarde is een snelle internetverbinding.

VoIP-centrales kunnen eenvoudig op de bestaande internetverbinding worden aangesloten. Uitbreidingen van het aantal gebruikers is simpel te regelen, al zit hier uiteindelijk wel een maximum aan.

 

Telefooncentrale' In the cloud'

Dit systeem wordt ook wel 'hosted VoIP' genoemd. In feite werkt dit hetzelfde als een VoIP-centrale, alleen staat deze niet fysiek in uw bedrijf. Uw toestellen zijn via internet verbonden met een beveiligde centrale elders. U betaalt een vast maandelijks bedrag voor het aantal gebruikers. Dit is simpel aan te passen, waarmee u nooit bang hoeft te zijn dat u teveel betaalt, of te weinig mogelijkheden heeft.

 

Vanzelfsprekend kunt u voor alle genoemde mogelijkheden terecht bij Telecomshop, ook als u eerst advies wilt.
 

Vergelijk producten0